Odkazy

Zvukařina
PROČ KORG NAUTILUS???

Druh inzerátu: Ostatní

PROČ KORG NAUTILUS???

11. 11. 2020 12:40  |  Hodnocení inzerátu: kladné hodnocení inzeratu (0)  |  Komentářů: 23

Přátelé, pochopil někdo, proč Korg udělal Nautilus? To má být jako odlehčený Kronos (za skoro ty samé peníze) nebo co tím chtěl vlastně básník říci? :-)

ID inzerátu: 220993
Inzerent: ivovavra  |  Hodnocení uživatele: kladné hodnoceni recenzenta (6) / záporné hodnoceni recenzenta (0)
E-mail: vavra.ivo (zavináč) gmail.com
www: https://www.korg.com/us/products/synthesizers/nautilus/

Komentáře

RE: RE: RE: Větrací mřížka

Odpovědět

28. 11. 2020 11:10  |  billly kladné hodnocení (0) / záporné hodnocení (0)

Na zahraničních fórech se již dávno objevili požadavky hudebníků směrem k vedení Korgu o nástroj (hlavně) s MOD7, a bez (podle nich zbytečné) karmy, tímpádem by měl být levnější. Někdo z Korgu to asi zachytil a něco s tím udělali, odpověď je Nautilus, hypoteticky. Větrací mřížka nemá nic společné se zvukem, nebo možnostmi nástroje, buď je potřeba, nebo ne, podle CPU platformy, ale to vy určitě víte moc dobře, nechápu proč rozebíráte takovou sprostost. Nebo chcete upozornit na nějakou prazvláštní vlastnost větracích mřížek u nástrojů?

Hodnocení komentáře: (0) / (1)

RE: RE: Větrací mřížka

Odpovědět

27. 11. 2020 13:15  |  ivovavra kladné hodnocení (6) / záporné hodnocení (0)

Nevím, zda jsem Vás správně pochopil. Jakože v Kronosu 2 už procesor chladící mřížku nevyžadoval a byla tedy jen na ozdobu, a v Nautilu již tedy od této zbytečnosti upustili?

Hodnocení komentáře: (0) / (0)

RE: Větrací mřížka

Odpovědět

27. 11. 2020 03:13  |  petr.mach.cz@gmail.com kladné hodnocení (0) / záporné hodnocení (0)

Vzhledem k tomu úspornému 10W atomu, co má v sobě kronos 2, bych řekl, že to vypovídá hlavně o tom, že se šetřilo na ozdobách.

Hodnocení komentáře: (0) / (0)

Větrací mřížka

Odpovědět

21. 11. 2020 13:17  |  ivovavra kladné hodnocení (6) / záporné hodnocení (0)

Není divné, že to nemá žádnou větrací mřížku, jako má Kronos? O čem to asi vypovídá?

Hodnocení komentáře: (0) / (1)

RE: RE: nautilus

Odpovědět

18. 11. 2020 21:03  |  petr.mach.cz@gmail.com kladné hodnocení (0) / záporné hodnocení (0)

Ale to je jen váš pocit, stačí prohledat korgská fóra, uživatelé se tento nedostatek snaží obejít už roky a vymýšlí kde co, aby z kronosu dosáhli funkčnosti aranžéru. Třeba měnit sety nástrojů při hře. Je na to několik obezliček, každá má nějaké omezení a nevýhodu. ACMP je pro live hraní fajn. Aranžery Korgu mají mizerný zvuk a Kronos je zase mizerný aranžer pro live hraní. Předem si nahrát do Kronose bicí stopu zvládne každý, ale to už není live, že, tudíž to není řešení. Možnost ovládat tyhle věci realtime a improvizovat by byla fajn, Kronos to neumí a pomocí karmy to nejde. Takové zařízení na trhu chybí a je škoda, že Nautilus mezeru nevyplnil.

Hodnocení komentáře: (0) / (0)

RE: RE: nautilus...scény, KARMA etc.

Odpovědět

18. 11. 2020 20:50  |  petr.mach.cz@gmail.com kladné hodnocení (0) / záporné hodnocení (0)

Karma není hardware, ale software a to poměrně drahý software. Takže chápu proč v Nautilu není, jeho cenu už méně. A vážně nevím k čemu je karma užitečná, přijde mi to jako věc pro hračičky, ale praktické využití?

Hodnocení komentáře: (0) / (0)

RE: RE: RE: nautilus - na konto rozšiřování stávajícího nástroje

Odpovědět

15. 11. 2020 14:44  |  jansev kladné hodnocení (0) / záporné hodnocení (0)

Myslím (a takřka vím, jako dlouho - dlouhodobý "veterán" reálné, spotřební muziky - (s klávesovým nádobíčkem po luzích a hájích tu i cizozemských), že z praktického hlediska je vhodnější nehledat nástroj (a neplatit...), co bude mít všechno. Tedy v další sérii určitého nástroje to konstrukční následné přidávání automatu a rozsáhlé bicí sekce do čehokoliv, co už je hotové a prodává se - buď to tam výrobce dal, anebo nedal - toť vše. Většinou je to i tak imidžovka s repre snahou "já to mám..."

K slušným klapkám si přiřadím - pokud to musím mít - jakýkoliv lepší bicí modul, anebo automat (ale vždy jsem měl většinou drumkolegu - není nad "live" a zvlášť v džezíku), a potom nějakou dobu vénuji tomu, že si v pohodé obývačky nahodím cokoliv jako drums smyčky, anebo cosi takové, či jiné a mám vymalovano - proč se babrat ze stále těžším a těžším, dražším monstrem, když stačí šikovný stroj doplňovať modulárně - externě a jsem furt v obraze - stylovém, žánrovém, zvukovém, minulost - budoucnost a tak.

Toto jsou velmi filozofující debaty - muzikant praktik to má vyřešené za chvíli posezení o samotě v křesle, anebo s kolegou...

P.S. Tzv "samohrajky" jsem dávno, dávno poslal z domu...

To byly kdysi ty krásné a nevinné začátky MIDI... první přišli o chleba bubeníci a potom dechaři...

Hodnocení komentáře: (0) / (1)

RE: RE: nautilus

Odpovědět

14. 11. 2020 13:49  |  Berger kladné hodnocení (2) / záporné hodnocení (0)

Asi jste to poněkud hůř pochopil! Vůbec nepíši o tom, že samohrajky chybí uživatelům Kronose, to zcela jistě ne! Kronos byl zmíněn proto,že se toto téma tak nějak cca kolem něj točí. Spíš to byla taková všeobecná úvaha nad tím, co by se dalo ještě např. v Kronosu vylepšit, aby to opravdu zohledňovalo nesmyslnou cenu Nautila - pokud to u Korga takhle mysleli. No a tohle plkání se, v rovinách pouhých našich spekulací, posunulo k tématu "superstroje" s vlastnostmi, které zde nastínil někdo jiný. Stejně tak se dalo napsat, že by mohl Genos oplodnit Montage a...Prostě jen takové to "co by , kdyby", což ale přece není nic proti ničemu! Máte jistě pravdu v tom, že případný kříženec syntezátoru/workstation s keyboardem, by byl finančně velice náročný, nejspíš pro vývoj i pro finální produkt z hlediska marketingu a prodeje. Ale vzpomeňte na Oasys a jeho původní cenu...no a vidíte - celosvětové prodeje zase tak špatné nebyly! Takže se tohle dá zúžit na téma, které nakousl Petr Mach a tím jsou bicí. Myslím si, že vlastnosti bicích v ACMP samohrajek, by workstation o dost pozvedly! Neměl jsem na mysli žádné vyhrávky trumpetek a klavírků, ale pouze bicí sekce, i když jsem se asi trošku nešťastně vyjádřil, uznávám. Bicí smyčky u workstation jsou sice velice kvalitní, u Korga obzvlášť, ale jsou fádní a tím pádem i nudné, bum-c...bum-c...bum-c...Ano, i tohle se dá použít, ale pokud člověk chce nějaký pořádný bicí Break či Fill-in, nezbývá, než jej udělat ručně v sequenceru anebo třeba v DAW. Takže souhlasím s Petrem, že tohle by smysl docela určitě mělo a nijak by to nepopíralo prvotní záměry práce s workstation jako takovými. Myslím, že např. právě Kronos, nepoužívají hráči poze pro Stage, ale šmrdlají si na něj doma u PC a to bez živých bubeníků, kytaristů a jiných istů. Nechce se mi věřit, že špičková workstation s pohyblivější sekcí bicích, by byl propadák! Ale znovu - vše to jsou jen úvahy a mě bylo ctí si zadiskutovat s lidmi, kteří o tom mají aspoň páru, děkuji!

Hodnocení komentáře: (0) / (0)

RE: nautilus

Odpovědět

14. 11. 2020 09:59  |  xgmidi kladné hodnocení (5) / záporné hodnocení (0)

Používám Kronos 5 let, jiné synťáky asi 30 let, ale nemám pocit, že by uživatelům tohoto segmentu nástroje chyběla uvnitř samohrajka. Proč? Z mého pohledu ten, kdo používá takový nástroj, nepotřebuje hrát na jevišti sám z nějakého kolovrátku. Kdo hraje v kapele má bubeníka, kdo točí ve studiu, tak obvykle potřebuje dobré ruce a kvalitní zvuk. PA600 si za pár kaček klidně člověk dokoupí vedle toho v případě potřeby a použije si co potřebuje. Jak se ale pohybuju mezi uživateli, ti kdo kronos používají, nemají problém si nabrnkat na klávesnici bicí smyčku, nebo celou linku. Stejně slouží orientačně a potom ji dohraje někdo live. Navíc může použít funkce karmy. Stejně tak jde pro tvorbu použít audio smyčka a já nevím co ještě dalšího. Proč tedy cpát do kronose automatické doprovody? Navýší to jedině cenu nástroje a z druhé strany - bude chtít keyboardář vytvářet někde vlastní zvuky a nastavení, když je neupravuje ani v keyboardu, kde to aspoň částečně dělat může? Co by si chudák počal s devíti druhy syntéz? Zkrátka mi nějak chybí pro tuto variantu nástroje příslušný okruh uživatelů, kteří si to koupí. Třeba se ale pletu a někdy k tomu dojde? To nemůžu vyloučit.Viděl jsem spoustu předváděček od dob korgu karma, přes oasys, m3, kronos atd. - nepřišlo mi, že by Stephen Kay nebo Steve McNally potřebovali samohrajku.Předváděli neskutečné věci jen pomocí KARMA. Vůbec se nechi považovat za znalce kronosu. Po 5 letech se pořád a pořád učím a nejspíš pár let ještě budu.

Hodnocení komentáře: (2) / (0)

RE: nautilus...scény, KARMA etc.

Odpovědět

14. 11. 2020 00:25  |  Berger kladné hodnocení (2) / záporné hodnocení (0)

Ano, Nautilus má čtyři scény, rovněž ovladatelné tlačítkem, MODX jich má osm, což už by mohl být docela rozdíl minimálně při Live hraní. Nejsem tak technicky zdatný, abych přesně věděl, jak to vlastně v nástrojích funguje, ale - čistě subjektivně - např. KARMA: dejme tomu, že to je nějaká "deska" s tištěnými spoji, miniprocesorem a třeba i minichlazením. Myslím si, že by se do Nautila nejspíš v pohodě vešla, stejně tak - i kdby jen čtyři - táhla na šasí, kde je místa dost a dost. Ale není to tam...Netvrdím, že Nautilus bude znít špatně, své příznivce si najde, bezpochyby. Ale mslím si, že právě KARMA dávala od jisté doby Korgovým workstation takový ten punc něčeho navíc, ať už Oasys, nebo M3. Míval jsem svého času klasickou červenou KARMU, byl jsem tehdy schopnostmi KARMY dost okouzlen, před tímto superarpeggiatorem může smekat i Jordan Rudess a to je nějaký střelec:-) První KARMA měla ovšem ovládací knoby, což bylo pro Live produkci krajně nevyhovující, myslím, že táhla měl jako první Oasys. Chci jen říci, že, dle mě, je tohle od Korga dost nepochopitelné, nemyslím si, že by např. KARMA zvyšovala dnes kdoví jak extrémně výrobní náklady! KARMA je od jisté doby jaksi nedílnou věcí u špičkových workstation od Korga a z vlastní zkušenosti vím, že KARMA zvedá "herní potenciál" u Korgů o level nahoru. Proto to srovnání s Montage a MODX, tam Yamaha tu silnou stránku v podobě osmi scén, byť jen pouze se čtyřmi táhly, zachovala. Jsem dost velký fanda zn. Korg, nikoli hater, přesto si myslím, že absencí KARMY to Korg dost zazdil, s čímž jistě nebudou souhlasit ti, kteří si na KARMU nikdy nesáhli a tudíž jí považují za...no, třeba zbytečnou.



A velmi souhlasím s názorem, že by už mohl přijít na trh nástroj, který by byl kombinací keyboardu a syntezátoru! Myslím, že vývojové kapacity na to dnes dávno jsou, otázkou je, kolik by to stálo, jistě. Ale představa nástroje s enginem např. plnohodnotného Kronose, ve kterém ale zároveň bije i srdce např. PAX4, prostě se všemi těmi Fill-iny a Breaky...No, výrobci si hájí to své, je to pochopitelné, Know-how není zadarmo a zavedeným jménem hazardovat se nevyplácí...Takže trošku poopravím svůj včerejší názor - asi ne NKI a KAPro, ale klon velice silného a výkonného syntezátoru a špičkové "samohrajky" by mohla být hudba budoucnosti a docela by mě zajímalo, kdo(zda?) to riskne jako první...



Ať tak či onak, Vivat Korg i Yamaha i Native Instruments i třeba staré monstrum od Oberheima - vše tohle mám rád - takhle jednoduše to mám nastaveno! Jen prostě...no, nane love more, no...:-):-)

Hodnocení komentáře: (1) / (1)

banner

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace